نقش پارک علم و فناوری خراسان در احراز صلاحیت دانش بنیانی

NewPost | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری خراسان، سید مهدی مدنی، مدیرعامل شرکت پیمان خطوط شرق با بیان اینکه پارک علم و فناوری خراسان در احراز صلاحیت دانش بنیانی شرکت ها نقش اصلی و مهمی را ایفا کرده است افزود : این پشتیبانی ها باعث شده بتوانیم هم کمک ها و تسهیلات مالی دریافت کنیم و هم از کمک های معنوی برخوردار باشیم که این مهم باعث شده است از نظر نوع خدمات و محصولات به عنوان یک شرکت برگزیده ارزیابی شویم.

 

مهندس مدنی گفت: حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان که فلسفه وجودی پارک های علم و فناوری است در پارک خراسان به خوبی شکل گرفته است، هر چند در کل کشور انتظار بیشتری از مجموعه های این چنینی میرود اما پارک علم و فناوری خراسان بسیار موفق بوده است.

مدیرعامل شرکت پیمان خطوط شرق خاطرنشان کرد: شرکت پیمان خطوط شرق در مسیر توسعه خودش با طراحی و ساخت پایانه راه دور ( PKS RTU 513 )، موفق به احراز صلاحیت به عنوان شرکت دانش بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ابتدای سال 93 شد که ساخت این تجهیز بر اساس  تکنولوژی روز دنیا و متناسب با نیاز های کشور صورت گرفته و توانسته نیازهای متعددی را از صنعت برق بویژه در دوران تحریم ها برآورده کند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت پیمان خطوط شرق افزود : در ابتدای فعالیت با ارائه خدمات فنی و مهندسی تخصصی اتوماسیون به خصوص اتوماسیون پست ، مراکز کنترل و دیسپاچینگ به ویژه در صنعت برق شروع کردیم و از ابتدای کار روند توسعه ای داشته ایم؛ به طوری که توانسته ایم هم حجم فعالیت ها را بیشتر کنیم و هم اینکه زمینه های تخصصی فعالیت شرکت را در دیگر زمینه ها همچون اتوماسیون، مخابرات و اسکادا توسعه دهیم.

مدنی فعالیت در زمینه اتوماسیون پست، اتوماسیون پست سراوان در برق منطقه ای سیستان و بلوچستان، پست فارمد و اخلمد در برق منطقه ای خراسان، اتوماسیون در پست های پتروشیمی دماوند با سیستم زیمنس، در زمینه مراکز کنترل از راه دور،  پست های کلات و آشخانه در پروژه های مخابراتی، تامین و راه اندازی سیستم های SDH و PDH  در برق خراسان را از مهمترین پروژه های اجرائی شرکت برشمرد .

مدیرعامل شرکت پیمان خطوط شرق، بزرگترین دغدغه شرکت های دانش بنیان و به خصوص شرکت هایی که مشتریانش 100 در صد دولتی هستند را عدم نقدینگی دانست و گفت: با توجه به رفع تحریم ها که یک امر مطلوب و بسیار خوب است، اگر دقت نشود می تواند آسیب های بسیار جدی به شرکت های دانش بینان وارد نماید .

وی اظهار داشت : محصولاتی که تولید می کنیم نمونه های معروف و برند های شاخص آن اروپایی و آمریکایی هستند و رقابت ما با این کشورهاست؛ اما به طور مشخص رقابت عمدتا با کشورهای اروپایی و در راس آن آلمان است.

مدنی در پایان افزود : یکی از مهم ترین اهداف این شرکت افزایش سهم آنها از بازار است که این افزایش در دو بخش توسعه بازار و توسعه محصول صورت میگیرد که از برنامه های عملیاتی آن میتوان تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل و همچنین حرکت شرکت به سمت ساخت محصولات فناورانه را نام برد .