شرایط تحریم باعث رشد روز افزون شرکت‌های دانش‌بنیان است

NewPost | ۰۴ مرداد ۱۳۹۹

شرایط-تحریم-باعث-رشد-روز-افزون-شرکت‌های-دانش‌بنیان-است

شرایط تحریم باعث رشد روزافزون شرکت‌های دانش‌ بنیان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پیمان خطوط شرق، عضو هیات اجرائی مجتمع سنگ آهن سنگان دکتر سعدلو گفت: در شرایط تحریم، اتکای کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان است و هر کجا با کمبود تجهیزات دچار مشکل ‌شویم از توانمندیهای شرکت‌های دانش بنیان می توان استفاده نمود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این شرکت‌ها می‌تواند در کاهش وابستگی کشور به واردات موثر باشد، اظهار کرد:

تلاش‌های بسیاری در زمینه تولید مواد اولیه و زیرساختی کشور انجام می‌شود و باتوجه به این امر، چنانچه شرکت‌ها با استفاده از تکنولوژی های جدید دانش بنیان بتوانند به کاهش واردات کمک کنند، پیشرفت موثری در کاهش وابستگی ما به ارز اتفاق می افتد.

وی با ابراز خرسندی از موفقیت های اخذشده شرکت پیمان خطوط شرق افزود:

طی چند سال گذشته توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان موفقیت چشمگیری داشته و جای بسی خرسندی است که شاهد رشد توانمندی و فعالیت این شرکت‌ها باشیم.

وی بااشاره به اهمیت دپارتمان تحقیق وتوسعه در خصوص برنامه ریزیهای دقیق تحقیقاتی کارشناسان گفت:

ساخت تجهیزات زیرساختی در کشورموفقیت بزرگی است که می تواند کشور را در تامین تجهیزات بی نیاز از بیگانگان نماید و کشور را به سوی خودکفایی سوق دهد.

دکتر سعدلو افزود: هم اکنون در کشور ۴۳ پارک علم و فناوری با ظرفیت‌های مختلف و توان و ظرفیت علمی و نیروی انسانی متفاوت از هم در مسیر توسعه کشور همسو و همگام هستند و فعالیت این شرکت ها تاییدیه ای از این تلاش و توانمندی ها است.

ایشان در خاتمه بازدید باتقدیر از مدیر عامل شرکت و کارکنان بخش ساخت و تولید اظهارکرد:

تولید علم به ثروت کار بسیار سخت و دشواری است و چنانچه حمایت از شرکتهای دانش بنیان باشد می‌توان ایده‌ها را پرورش داد و در نهایت تبدیل به محصول کرد و نیازهای کشور را با اتکاء به دانش ایرانی به علم روز دنیا تبدیل نمود.