بازدید وزیر اقتصاد از پارک علم و فناوری مشهد

NewPost | ۱۰ آبان ۱۳۹۸

بازدید وزیر اقتصاد از پارک علم و فناوری مشهد

ززززدید وزیر اقتصاد از پارک علم و فناوری

وزیر اقتصاد:
مسائل و مشکلات شرکتهای دانش بنیان و فناور خراسان رضوی از طریق انجمن منعکس گردد.با

دکتر فرهاد دژ پسند وزیر اقتصاد و دارایی روز شنبه ۴ آبان ماه در سفر به مشهد مقدس از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری بازدید و در جلسه تبادل نظر هیئت مدیره و اعضای انجمن شرکتهای دانش بنیان خراسان رضوی شرکت نمود.
در این بازدید و جلسه که معاونین و مدیران وزارت اقتصاد و دارایی ،دکتر امیر حسین قاضی زاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و مسئول پیگیری مشکلات شرکت های دانش بنیان و استارت تاپ ها در هیئت رئیسه مجلس و مسئولین استانی وی را همراهی می کردند ، بر حمایت از این شرکتها تاکید نمودند.

جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی در استان خراسان رضوی بیان داشت که : شرکت های دانش بنیان باید از خلاقیت و زایش فکری بالایی برخوردار باشد و چیزی که موجب می شود این شرکت ها را اهرم توسعه کشور قرار دهیم ، همین خصیصه است.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکتهای دانش بنیان خراسان رضوی در ابتدا وزیر اقتصاد را خطاب قرار داده و گفت: ما در انجمن مسائلمان را با شما با سه عنوان وزیر اقتصاد و دارایی که در فضای کسب و کار شرکتها بسیار عامل تعیین کننده ای است ، عضو هیئت دولت و نهایتا به عنوان جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان خراسان رضوی مطرح می کنیم.
سید مهدی مدنی افزود : ما در بخش خصوصی معتقدیم ” اقتصاد دانش بنیان ” از یکسو در حساس ترین و شکننده ترین مقطع زمانی و رشد خود قراردارد و از سوی دیگر در شرایطی بی نظیر برای یک جهش است. هیچکس حق ندارد به اقتصاد دانش بنیان به دیده تردید بنگرد.
عضو هیئت مدیره مجمع تشکلهای دانش بنیان ایران اضافه کرد ما به کمبود منابع واقفیم و آنرا قبول داریم ، اما مدیریت منابع از نظر ما قابل قبول نیست.

وی ضمن درخواست رسیدگی بهتر و بیشتر به پارکهای علم و فناوری بویژه پارک علم و فناوری خراسان و شرکتهای مستقر در آن بیان داشت درست است که در حال حاضر سهم اقتصاد دانش بنیان از کل اقتصاد کشور بسیار کم است اما باید توجه داشت که اقتصاد دانش بنیان یک اقتصاد درون زا است که اگر در این مقطع زمانی به آن توجه کنیم و با حمایت از آن باعث افزایش سهم این اقتصاد از کل اقتصاد کشور تا حداقل 10 درصد آن بشویم ، پس ازآن این اقتصاد دانش بنیان خواهد بود که کل اقتصاد را پشتیبانی خواهد نمود و رشد قابل توجه و پایداری در اقتصاد خواهیم داشت و مطمئنا هیچ نوع از اقتصاد ، مانند اقتصاد دانش بنیان نمی تواند تضمین کننده ثبات ، سربلندی و توسعه پایدار باشد.

عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته دانش بنیان سندیکای صنعت برق ایران همچنین دو گفتمان اصلی را همراه و همگام با معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد.
گفتمان اول تعصب و غیرت ملی در حمایت از محصولات و خدمات دانش بنیان و دانش محور است که باید فرهنگ موجود در سازمانهای دولتی و عمومی به صورتی تغییر کند که درخواست خرید محصولات خارجی که مشابه داخلی دارند به یک ضد ارزش تبدیل شود.
گفتمان دوم تمرکز بر بهبود محیط کسب و کار برای شرکتهای دانش بنیان ، فناور و نوآور است که وزرات اقتصاد و دارایی نقش مهم و اساسی در آن را دارد. وی به قانون شکست خورده بهبود مستمر محیط کسب و کار اشاره کرد و درخواست نمود که توجه کنیم این برای شرکتهای دانش بنیان تکرار نشود.

مدنی در انتها ، به حضور بیش از 250 شرکت دانش بنیان و بیش از 500 شرکت فناور و مرکز رشد در خراسان رضوی اشاره نمود و بیان داشت: انجمن شرکتهای دانش بنیان خراسان رضوی با دریافت موافقت اصولی از اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران و ذیل اتاق بازرگانی خراسان رضوی در اردیبهشت ماه سال جاری رسما شروع به کار نمود.
وی از مسئولین حاضر درخواست نمود در تصمیم گیری برای اقتصاد دانش بنیان در استان نظرات تخصصی و کارشناسی انجمن را لحاظ کنند و قبل از هرگونه تصمیم گیری ، موارد را به انجمن اعلام نمایند.
عضو هیئت مدیره مجمع تشکلهای دانش بنیان ایران همچنین آمادگی مجمع را در سطح ملی برای ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی در خصوص نتیجه گیریهای کلان برای اقتصاد دانش بنیان در سطح ملی اعلام نمود.